استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زایر در عربستان

استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زایر در عربستان

سفر 28 هزار زایر به مدینه، هماهنگی وزارت امورخارجه با عربستان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرهایی که زایران ایرانی حضور دارند و بستری شدن هفت زایر ایرانی در بیمارستان های عربستان، از جمله مهم ترین موضوعاتی بود که در شورای برنامه ریزی بعثه و حج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ویکی سلامت به حج، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در شهر مدینه برگزار شد و علی اصغری ـ رییس ستاد مدینه ـ با اشاره به سفر 28 هزار زایر ایرانی به مدینه، اظهار کرد: این زایران در قالب 203 کاروان با 122 پرواز وارد این شهر شده اند، که در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر آنها در مدینه حضور دارند و دیگر زایران پس از محرم شدن در مسجد شجره با قطار سریع السیر به مکه رفتند.

رییس ستاد مدینه همچنین روند ورود زایران ایرانی به مدینه را سهل و روان توصیف کرد.

اصغری در ادامه از روند تغذیه زایران ایرانی در مدینه گزارشی دارد و به پخت 325 هزار پرس غذا در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زایران اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز  در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به حضور حجاج ایرانی در کشور میزبان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و دستور داد کارگروهی متشکل از مسیولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری نمایندگی های سیاسی کشورمان در عربستان، بررسی لازم را در این باره انجام دهند و برای دریافت مجوز دایر کردن شعبه های اخذ رای اقدام لازم انجام شود.

حسن زرنگار ـ سرکنسول ایران در جده ـ نیز در ادامه این نشست، گفت: این نمایندگی برای حمایت های کنسولی از زایران ایرانی در عربستان آمادگی دارد و نیروهای خود را در ستادهای مکه و مدینه مستقر کرده است.

او افزود: با هماهنگی وزارت امورخارجه کشورمان برای دریافت مجوز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم پیگیری خواهد شد.

در ادامه، سید عباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ گزارشی از روند آماده سازی چادرهای عرفات برای پوشش بیش از 87 هزار ایرانی، فعالت آشپزخانه ها، هتل ها و ناوگان حمل و نقل در شهر مکه، گزارشی دارد و آمادگی در شرایط را قابل قبول دانست.

دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ هم با بیان اینکه به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه از شروع عملیات حج 1403 تاکنون هفت هزار و 750 و سه هزار و 995 ویزیت انجام شده است، مجموع خدمات درمانی ارایه شده به زایران ایرانی در کشور میزبان (عربستان) را بیش از 21 هزار و 300 مورد اعلام کرد.

او گفت: هم اکنون در بیمارستان های عربستان در دو شهر مکه و مدینه هفت بیمار بستری هستند و شرایط عمومی آنها نیز خوب است و مشکل خاصی گزارش نشده است.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زایر در عربستان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استقرار صندوق های رای گیری و بستری شدن 7 زایر در عربستان"، کلیک کنید.