ایجاد زمینه اشتغال بیش از 1900 مهارت آموز فنی و حرفه ای در استان

ایجاد زمینه اشتغال بیش از 1900 مهارت آموز فنی و حرفه ای در استان

ویکی سلامت/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: زمینه اشتغال بیش از یک هزار و 958 مهارت آموز فنی و حرفه ای در 11 ماه سال جاری در استان فراهم شده است.

رحیم یونسی در گفت وگو با ویکی سلامت با بیان این که تعهد آموزشی این مجموعه در سال جاری دو میلیون و 854 هزار و 380 نفر ساعت تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از 126 درصد آن محقق و زمینه اشتغال یک هزار و 958 نفر مهارت آموز فراهم شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه های استان اردبیل، افزود: در این راستا این مراکز در دانشگاه های مقدس اردبیلی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد با اجرای 38 دوره در قالب 16 حرفه ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ادامه داد: در 11 ماهه امسال جمع کل آموزش دیده ها 3 میلیون و 594 هزار و 210 نفر ساعت ثبت شده که 126 درصد تعهد سال جاری در 11 ماهه امسال محقق شده است.

یونسی از رتبه نخست این اداره کل در ارایه آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: به دلیل تحقق 126 درصدی تعهد ارایه آموزش مهارتی جامعه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل رتبه نخست در 10 ماهه امسال را کسب کرد.

این مقام مسیول استان اردبیل عملکرد و تنوع دوره های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در 11 ماهه امسال 19 دوره ویژه حاشیه نشینی شهرها، محیط های واقعی کار 282 دوره، 143 دوره آموزشی در زندان ها و 444 دوره در پادگان های نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

وی به اشتغال آموزش دیده ها اشاره کرد و افزود: فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه دارد و در ماه پایانی امسال زمینه اشتغال یک هزار و 958 نفر آموزش دیده های استان در شرکت ها، صنایع و صنوف مختلف فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با اشاره به تشکیل کارگاه های آموزشی در صنایع سیار و ثابت در شهرها و روستاها، جوار بین صنایع و کارگاهی تحت پوشش نهادهای حمایتی و دانشگاه های استان، خاطرنشان کرد: در مجموع 15 هزار و 178 نفر دوره طی یازده ماهه امسال در 312 حرفه به جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه ای ارایه شده است.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایجاد زمینه اشتغال بیش از 1900 مهارت آموز فنی و حرفه ای در استان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایجاد زمینه اشتغال بیش از 1900 مهارت آموز فنی و حرفه ای در استان"، کلیک کنید.