تاکید بر تسهیل ثبت نام نامزدهای حایز شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری

تاکید بر تسهیل ثبت نام نامزدهای حایز شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری

سرپرست ریاست جمهوری ضمن تاکید بر ضرورت رفتار یکسان در قبال کلیه نامزدها در هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، خواستار تسهیل ثبت نام برای نامزدهایی شد که مطابق اعلام شورای نگهبان شرایط لازم ثبت نام را دارا هستند.

به گزارش ویکی سلامت، جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رییس قوه قضاییه، رییس مجلس شورای اسلامی، قایم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رییس جمهور، وزیر کشور و رییس سازمان صدا و سیما، در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل 131 قانون اساسی و به جهت اتخاذ تصمیم های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت 50 روز از زمان شهادت رییس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رییسی، برگزار شد.

در ابتدای جلسه معاون حقوقی رییس جمهور گزارشی از پیگیری های صورت گرفته و اجرای تدابیر اتخاذ شده در جلسات گذشته از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان مجری و ناظر برگزاری انتخابات ارایه داد و قایم مقام شورای نگهبان و وزیر کشور در خصوص هماهنگی های انجام شده برای تعیین هییت های اجرایی در سراسر کشور مطالبی را بیان کردند.

در بخش دیگری از این جلسه رییس سازمان صداوسیما به ارایه برنامه های این سازمان جهت ایجاد بستر مناسب و عادلانه برای تبیین برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ویژه برگزاری مناظره های انتخاباتی پرداخت.

همچنین پیشنهاد وزیر کشور برای ثبت نام از نامزدهای انتخابات از تاریخ دهم لغایت چهاردهم خردادماه مورد گفتگو قرار گرفت و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ضمن تاکید بر ضرورت رفتار یکسان برای کلیه نامزدها در هنگام ثبت نام، خواستار تسهیل ثبت نام برای نامزدهایی شد که مطابق اعلام شورای نگهبان شرایط لازم ثبت نام را دارا می باشند.

کسانی می توانند برای مشارکت در رقابت های انتخاباتی ثبت نام کنند که حداقل 40 و حداکثر 75 سال سن داشته، دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و چهار سال سابقه تصدی مسیولیت های ارشد کشور بوده و فاقد سوءسابقه کیفری باشند.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید بر تسهیل ثبت نام نامزدهای حایز شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید بر تسهیل ثبت نام نامزدهای حایز شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری"، کلیک کنید.