خدابخش احمدی به عنوان دبیر هییت حمایت از کرسی ها منصوب شد

خدابخش احمدی به عنوان دبیر هییت حمایت از کرسی ها منصوب شد

خدابخش احمدی به عنوان دبیر هییت حمایت از کرسی های شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ویکی سلامت، جلسه 137 مجمع هییت حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره با حضور آیت الله رشاد، روز دوشنبه 21 اسفندماه در محل فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور آیت الله علی اکبر رشاد رییس هییت حمایت از کرسی ها، برگزار شد، دبیر جدید این هییت معرفی شد.

آیت الله رشاد با عنوان اینکه هییت حمایت از کرسی ها نیاز به تجدید حیات و نفس گیری برای ادامه فعالیت دوباره دارد، گفت: سال های خیلی دور ایام حج تمتع در سرزمین وحی با جمعی از دوستان 45 آفت علم را در چارچوب 7 دسته توضیح دادم که بعد ها به تفصیل در کتاب فلسفه علم دینی چاپ شد. در آنجا به خوبی بیان شده که دانشگاه ها و حوزه های علمیه با چه آفات فرهنگی، اجتماعی و روان شناختی و … مواجه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هییت حمایت از کرسی ها دوباره به خانه اولیه خود یعنی فرهنگستان علوم بازگشت، افزود: با پیگیری های جناب آقای مخبر اقدامات خوبی برای احیای هییت برداشته شده، اما به هر حال امکانات محدود است و باید تقویت شود و همه دستگاه های دخیل بایستی کمک کنیم تا نفس گیری برای ادامه فعالیت جدی هییت حمایت از کرسی ها محقق شود. اگر تشکیلاتی نیاز به نیرو و امکانات دارد و کمبود امکانات در این بخش باید به زودی مرتفع شود.

گفتنی است؛ خدابخش احمدی در این مراسم حکم خود را از آیت الله علی اکبر رشاد دریافت نمود.

در بخشی از حکم ایشان آمده است:

نظر به سوابق و صلاحیت های مدیریتی جناب عالی و موافقت ریاست محترم فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، به موجب این حکم به مدت دو سال، به عنوان «دبیر هییت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره» منصوب می شوید.

اهم وظایف دبیر عبارت اند از:

یک) تنظیم برنامه ی سالانه ی هییت حمایت از کرسی ها، و ارایه ی آن جهت تصویب.

دو) اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق اهداف، وظایف و برنامه های مصوب.

سه) تهیّه ی پیش نویس دستور جلسات «مجمع هییت» و «شورای اندیشه ورزی و راهبری دبیرخانه»، ثبت و پیگیری تصمیمات و مصوبات آنها.

چهار) اتخاذ تدابیر لازم جهت تشکیل مضبوط، منظم و موثر جلسات کرسی ها و اخذ مصوبه راجع به تصمیمات شورا های تخصصی حسب مورد.

پنج) نظارت بر حسن جریان امور واحد های دبیرخانه و هدایت عمومی فعالیت کمیته های دستگاهی و فرادستگاهی، و ارایه ی گزارش متناوب آن به مجمع هییت حمایت.

شش) ارزشیابی متناوب پیشرفت امور کرسی ها، و آسیب شناسی و ارایه ی راهکار های مناسب، برای اصلاح و ارتقای آنها.

هفت) تدبیر و تلاش پیوسته در جهت تحقق حمایت های علمی، مادی و معنوی موثر از صاحب نظرانی که کرسی علمی موفق برگزار کرده اند.

هشت) برقراری ارتباط روشمند و فعال با نهاد ها و مجامع علمی ذی دخل و ذی ربط، در جهت هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت های آنها برای تحقق اهداف و وظایف هییت حمایت و توسعه ی فعالیت های آن.

نــه) برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت شناسایی فعال نظریه ها و نوآوری های علمی و جلب نظر صاحب نظران واجد صلاحیت در داخل و خارج کشور برای برگزاری کرسی علمی.

ده) تدبیر و تلاش موثر برای اعتبار افزایی حقوقی، و ارتقای منزلت ملی هییت، و تقویت نقش کرسی های علمی، در فرایند تولید علم و توسعه ی نظریه پردازی و نوآوری و بسط نهضت نرم افزاری و نشاط علمی در کشور.

یازده) برنامه ریزی و پیگیری اجرایی انعکاس مناسب، موثر و فرهنگ ساز فعالیت های هییت حمایت، از طریق رسانه های داخلی و خارجی، و بازخورد سنجی فعالیت های هییت.

دوازده) تنظیم و ارایه ی متناوب گزارش پیشرفت برنامه ها و فعالیت ها به مجمع هییت و تدوین کارنامه ی سالانه و ادواری جهت انعکاس به مبادی ذی ربط و ذی دخل در کشور.

با توجه به گذشت دوره ای ممتد از تاسیس و فعالیت هییت و ضرورت تحول و ارتقاء آن، شایسته است با بهره برداری از پیش نویس تهیه شده و مشورت با روسای کرسی ها و مسوولین کمیته های دستگاهی، و نیز صاحب نظران دغدغه مند، طرح تحول و ارتقاء هییت را تهیه و جهت طی تشریفات و تصویب آن آماده فرمایید.

فرصت را مغتنم شمرده از خدمات ارزشمند استاد محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور (حفظه الله و وفقه لمرضاته) در دوره ی تصدی دبیری هییت صمیمانه قدرشناسی می کنم.

وَفِّقنا اللهم لِما تُحبُّ و تَرضی، و لا تجعلنا مِن الّذین یَحسَبون انّهم یُحسنون صُنعاً، واهدنا الی السّداد، فانّک خیرُ موفِقٍ و هاد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خدابخش احمدی به عنوان دبیر هییت حمایت از کرسی ها منصوب شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خدابخش احمدی به عنوان دبیر هییت حمایت از کرسی ها منصوب شد"، کلیک کنید.