در سفر رییس جمهور شهید55 میلیارد تومان برای تالاب زریبار اختصاص یافت

در سفر رییس جمهور شهید55 میلیارد تومان برای تالاب زریبار اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری ویکی سلامت از سنندج، اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر اول رییس جمهور شهید به استان کردستان 30 میلیارد تومان اعتبار جهت نصب دوربین های اطراف تالاب زریبار و پروژه های مطالعاتی اختصاص یافت.

وی افزود: در سفر دوم هیات دولت به کردستان نیز 25 میلیارد تومان برای تالاب زریبار تصویب شد در این راستا سه سال برای تخصی و هزینه کرد اعتبارات فرصت تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: 16 سد در حال بهره برداری در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 9 سد تامین کننده آب شرب شهروندان است همچنین فاضلاب بیش از 1000روستا در کشور به منابع آبی واریز می شود که این رقم در کردستان 169 روستا است ساماندهی این تعداد فاضلاب با هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد تصفیه خانه این تعداد روستا پیش بینی شده است.

حمیدی به آزار سنجاب ایرانی توسط فردی در فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد:این حیوان آزار با همکاری سازمان محیط زیست و پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

حیدر ویسی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کردستان گفت: 11 گونه جانوری در خطر انقراض از جمله پلنگ و خرس قهوه ای در استان بیمه شدند، همچنین چهار گونه پستاندار، پنج گونه پرنده و 2 گونه دوزیست در زیستگاه های استان در معرض خطر انقراض قرار دارند.

وی افزود: سرشماری حیات وحش به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی و آگاهی از شرایط زیستگاه آن ها است.

تعداد پروژه های حقوقی را در سال گذشته 319 مورد عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد 249 مورد منجر به رای بوده و 70 پروژه آن در جریان و در حال پیگیری است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در سفر رییس جمهور شهید55 میلیارد تومان برای تالاب زریبار اختصاص یافت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در سفر رییس جمهور شهید55 میلیارد تومان برای تالاب زریبار اختصاص یافت"، کلیک کنید.