پرتاب 6 هزارمین ماهواره استارلینک به فضا با موشک فالکون

به گزارش ویکی سلامت، یک موشک «فالکون 9»(Falcon 9) حامل 23 ماهواره استارلینک در ساعت 20:21 شب به وقت منطقه زمانی شرقی از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا پرتاب شد.

براساس گزارش ویکی سلامت، این نوزدهمین پرتاب برای اولین مرحله فالکون 9 بود. همچنین این پرتاب، تعداد ماهواره های استارلینک را به بیش از 6000 ماهواره از زمان آغاز استقرار این شبکه ماهواره ای در سال 2019 افزایش داد.

پرتاب 6 هزارمین ماهواره استارلینک به فضا با موشک فالکون

همان گونه که برنامه ریزی شده بود، اولین مرحله فالکون 9 حدود 8.5 دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

مرحله بالایی فالکون 9 به بردن 23 ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا حدود 65.5 دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.

استفاده مجدد از موشک، یک اولویت کلیدی برای اسپیس ایکس و «ایلان ماسک»(Elon Musk) بنیان گذار و مدیرعامل آن است. نسل بعدی موشک «استارشیپ»(Starship) این شرکت، به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل و سریع قابل استفاده مجدد باشد. ماسک عقیده دارد که این پیشرفت، استقرار روی مریخ را از نظر اقتصادی امکان پذیر می کند.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرتاب 6 هزارمین ماهواره استارلینک به فضا با موشک فالکون" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرتاب 6 هزارمین ماهواره استارلینک به فضا با موشک فالکون"، کلیک کنید.