آذربایجان غربی دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است

آذربایجان غربی دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است

ویکی سلامت/آذربایجان غربی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان غربی ۵۸ منطقه نمونه گردشگری و ۴۹ روستای هدف گردشگری وجود دارد.

مرتضی صفری در گفت و گو با ویکی سلامت افزود: تعدادی کمیپنگ‌های گردشگری در استان در جوار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد شده که از محل تملک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری برای تقویت زیرساخت‌ها در این منطقه هزینه شده است.

وی افزود: طبق اعلام اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آذربایجان‌غربی در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

صفری اظهار کرد: طبق بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: این اعتبارات برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تأسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، در مسیرها و محورهای گردشگری، روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی آنها تخصیص داده شده است.

صفری تصریح کرد: ایجاد مجموعه‌های سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در محورهای مواصلاتی و یا رفع ایرادات مجموعه‌های موجود نیز از جمله دیگر اقدامات اداره‌کل بوده که از اعتبار آنها نیز از محل تملیک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری تامین می‌شود.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آذربایجان غربی دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آذربایجان غربی دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است"، کلیک کنید.