اندازه های نصب جک کابینت و نحوه به کارگیری آن چگونه است ؟

کابینت‌هایی که دقیقاً در بالای سینک ظرف‌شویی و یا گاز قرار می‌گیرند معمولاً بیش از سایر موارد باز و بسته می‌شوند. به منظور دسترسی راحت‌تر به فضای درونی این کابینت‌ها بهتر است به سراغ ابزاری به نام جک برویم. به‌کارگیری این دسته از یراق‌‌آلات به ما کمک می‌‌کند تا درب کابینت را در یک زاویه به خصوص ثابت نگه داریم؛ در نتیجه دیگر نیازی به باز و بستن کردن مداوم درب وجود نخواهد داشت. مناسب بودن اندازه های نصب جک کابینت یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که پس از خرید این محصولات بورس دستگیره کابینت در تهران باید به آن دقت داشته باشید.

اندازه های نصب جک کابینت و نحوه به کارگیری آن چگونه است ؟

آشنایی با جک کابینت

جک کابینت با ایجاد یک نیروی مقاوم در برابر باز شدن ناگهانی درب باعث می‌شود درب به آرامی و به صورت کنترل شده باز شود. این محصول از یک میله و یک پیستون ساخته شده است. مکانیزم کلی حرکت این نوع جک‌ها چندان پیچیده نیست و به دلیل وجود گاز نیتروژن در ساختار آن‌ها با عنوان جک گازی نیز شناخته می‌شوند.

چطور اندازه جک کابینت را پیدا کنیم؟

اندازه جک کابینت با میزان توان و قدرت آن‌ها رابطه مستقیمی دارد. بر همین اساس می‌توان بیان کرد که هرچه اندازه جک افزایش پیدا کند درجه قدرت آن نیز بیشتر خواهد شد. در واقع با وجود یکی از این دو مورد می‌توانید به دیگری پی ببرید. به طور معمول بر روی جعبه بسته‌بندی جک چنین مشخصاتی به طور کامل ذکر می‌شود. علاوه بر این با مطالعه دفترچه راهنما یا manual guidelines محصول قادر خواهید بود مشخصات کامل جک کابینت را بیابید.

لزوم توجه به اندازه جک و ابعاد درب

برای پیدا کردن بهترین اندازه های نصب جک کابینت لازم است به ابعاد درب مدنظرمان دقت داشته باشیم. همان‌طور که می‌توان حدس زد با افزایش ابعاد درب باید به سراغ جک‌هایی با اندازه بیشتر برویم که قدرت بالاتری نیز دارند. به طور معمول به منظور ثابت نگه داشتن درب‌هایی با اندازه هفتاد سانتی‌متر بهتر است از جک‌های هشتاد نیوتونی کمک گرفته شود (میزان قدرت هر جک را با واحد نیوتن می‌سنجند).

اگر درب کابینت‌های موجود در آشپزخانه‌تان اندازه‌ای بین هفتاد الی صد سانتی‌متر دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ جک‌هایی بروید که اندازه بزرگ‌تری داشته باشند و توان بیشتری را ارائه کنند. به‌عنوان‌مثال در این حالت بهترین گزینه‌ای که می‌توان به آن اعتماد کرد جک صد نیوتونی است. چنانچه درب کابینت اندازه‌ای بیش از یک متر دارد باید قوی‌ترین نوع جک را به کار بگیرید که توان آن به صد و بیست نیوتن می‌رسد.  

اندازه های نصب جک کابینت و نحوه به کارگیری آن چگونه است ؟

تنوع اندازه در جک‌های درب کابینت

جک کابینت آشپزخانه در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسد که از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی همچون جک گازی جک اتوبوسی جک اونتوس جک اچ اس جک آرام‌بند و جک معکوس یاد کنیم. هر یک از این موارد اندازه‌های گوناگونی دارند تا بتوان به وسیله آن‌ها هر نوع دربی را در یک زاویه مشخص ثابت نگه داشت. از بین موارد گفته شده معمولاً جک‌های گازی به عنوان انتخاب نخست خریداران در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا توان و اندازه آن‌ها بیش از سایرین است.

مشکلات رایج ناشی از انتخاب اندازه نادرست جک کابینت

در ادامه بحث بررسی اندازه های نصب جک کابینت باید گفت اهمیت بسیار این محصولات جهت حفظ ایمنی کاربران باعث شده است تا بر روی انتخاب صحیح آن‌ها تأکید شود. چنانچه این موضوع مهم را رعایت نکنید احتمال دارد با یک سری مشکلات شایع در همین رابطه مواجه شوید که از بین‌ آن‌ها باید به بسته نشدن درب و عدم ثبات آن اشاره کرد. 

عدم ثبات درب

ممکن است تمام مراحل مربوط به نصب جک کابینت را به درستی پیش برده باشید؛ اما زمانی که نوبت به استفاده از آن می‌رسد مشاهده کنید که درب باز می‌شود؛ اما در جای خود ثابت نمی‌ماند. این امر عموماً زمانی رخ می‌دهد که اندازه جک خریداری شده نسبت به درب کابینت بسیار کوچک‌تر است. در واقع ناتوانی پیستون جک منجر به ایجاد چنین شرایطی می‌شود. در این حالت باید به سراغ یک جک بزرگ‌تر و قوی‌تر بروید.

بسته شدن ناگهانی درب کابینت

مشکل دیگری که باید به آن بپردازیم بسته شدن درب کابینت به صورت ناگهانی و با سرعت بسیار زیاد است. این موضوع می‌تواند خطرات جانبی زیادی به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال ممکن است در زمان قرار دادن اقلام مختلف در کابینت درب به صورت خود به خود و خیلی سریع بسته شود و به دست شما آسیب وارد کند. دلیل اصلی این امر را می‌توان نصب جک‌هایی دانست که بزرگ‌تر و پرتوان‌تر از حد موردنیاز ما هستند. طبیعتاً باید آن‌ها را با جک‌های کوچک‌تر جایگزین کنید؛ به همین جهت است که باید تعیین صحیح اندازه های نصب جک کابینت را جدی بگیرید.

بسته نشدن درب کابینت

در پاره‌ای از موارد جک را نصب کرده‌ایم و این محصول درب را ثابت نگه می‌دارد؛ ولی از بستن شدن آن جلوگیری می‌کند. می‌توان احتمال داد که در این شرایط ایراد فنی خاصی در پیستون جک وجود دارد. جک را جدا کرده و آن را مرجوع کنید تا یک محصول بدون مشکل برایتان ارسال شود.

استفاده از جک و لولا گازور

اگرچه جک‌ها به جلوگیری از حرکت درب کمک می‌کنند؛ اما این بدان معنا نیست که می‌توانید لولا گازور را به طور کامل کنار بگذارید. هر یک از این یراق‌آلات دارای کاربرد و وظیفه مختص به خود هستند و نمی‌توان آن‌ها را جایگزین یکدیگر دانست. ذکر این موضوع ضروری است که به‌کارگیری لولا گازور نه تنها عملکرد کلی جک را بهبود می‌دهد بلکه منجر به افزایش عمر مفید آن نیز می‌شود. به گفته وب‌سایت فنی شو: «دمای کاری برای درست کارکردن جک کابینت بین -۳۰ تا + ۸۰ درجه متغیر می باشد؛ چون که اگر حرارت آن بالا و پایین شود باعث انبساط و انقباض سیلندر می شود».

سخن پایانی

در پاره‌ای از موارد لازم است درب کابینت‌ها برای مدت مشخصی ثابت نگه داشته شوند تا بتوانیم به اقلام درون آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. به این منظور می‌توان از ابزارهای خاصی که به آن‌ها جک کابینت یا gas spring می‌گویند بهره ببریم. چنین محصولاتی می‌توانند با کمک سیلندر خود جلوی حرکت درب‌های مختلف را بگیرند.

توجه به اندازه های نصب جک کابینت و بررسی اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای این نوع یراق‌آلات به شما کمک می‌کند تا به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. فروشگاه بزرگ «یراق دات کام» جدیدترین جک‌های داخلی و خارجی را برای شما سروران گرامی فراهم آورده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اندازه های نصب جک کابینت و نحوه به کارگیری آن چگونه است ؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اندازه های نصب جک کابینت و نحوه به کارگیری آن چگونه است ؟"، کلیک کنید.