برسی بدنه دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera

نقدر و برسی

بدنه دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera

دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون Z 9

نیکون Z 9: غیرقابل توقف

نیکون Z 9 با ارائه سرعت، کیفیت تصویر و اتصال، یک دوربین حرفه ای است که دارای سنسور جدید توسعه یافته، عملکرد AF پیشرفته و فیلمبرداری 8K است. اولین دوربین بدون آینه پرچمدار نیکون، Z 9 به عنوان دوربینی که برای عکاسان و فیلمسازانی که در طیف وسیعی از کاربردها کار می کنند، جذاب به نظر می رسد.

سنسور یکپارچه و پردازشگر قدرتمند

سنسور 45.7 مگاپیکسلی BSI CMOS

در قلب Z 9 یک سنسور 45.7 مگاپیکسلی با فرمت FX BSI CMOS قرار دارد. طراحی انباشته آن سرعت بازخوانی سریعی را ارائه می دهد و به کاهش چرخش شاتر کمک می کند، و طراحی BSI به وضوح چشمگیر و نویز کمتر در هنگام کار با حساسیت های بالاتر کمک می کند. این تراشه با رزولوشن 45.7 مگاپیکسل، یک تراشه با وضوح بالا است که برای مناظر، پرتره و سایر ژانرهای مرتبط با جزئیات عالی است و همچنین امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K را نیز دارد. طراحی فول فریم BSI همچنین به دلیل رنگ‌ها و رندر عالی‌اش شناخته می‌شود و سنسور محدوده ISO 64-25600 را ارائه می‌دهد که تا ISO 32-102400 قابل ارتقا است.

پردازشگر تصویر EXPEED 7

علاوه بر این سنسور یک پردازنده پردازشی پیشرفته به نام EXPEED 7 وجود دارد که سرعتی تقریبا 10 برابر بالاتر از Z 7II ارائه می دهد. این موتور در ارتباط با سنسور انباشته کار می کند تا سرعت فوکوس خودکار سریع، سرعت عکسبرداری پیوسته، ظرفیت بافر بالا، عملکرد ویدیویی صاف و کنترل کلی سریع را درک کند.

  • بالاترین سرعت عکاسی پیاپی 20 فریم در ثانیه هنگام عکاسی با فرمت خام، 30 فریم در ثانیه در هنگام عکاسی با فرمت JPEG و سرعت عکسبرداری چشمگیر 120 فریم در ثانیه هنگام ثبت عکس های 11 مگاپیکسلی و با تمام سطوح کارایی Full را دارد. پشتیبانی AF/AE

قادر به بافر (ذخیره موقت داده ها) بیش از 1000 تصویر خام به صورت متوالی است، به این معنی که می توان تصاویر خام را به طور مداوم برای تقریبا 50 ثانیه ضبط کرد.

  • شاتر الکترونیکی حداکثر سرعت شاتر 1/32000 ثانیه را برای کار در روشن ترین شرایط با دیافراگم بازتر فراهم می کند.
  • طراحی حسگر انباشته اعوجاج شاتر را کاهش می‌دهد، بنابراین سوژه‌های متحرک سریع مانند چوب گلف، راکت‌های تنیس یا چوب‌های بیسبال هنگام عکس‌برداری با سرعت شاتر تا 1/32000 اعوجاج نشان داده نمی‌شوند.
  • محاسبات فوکوس خودکار با سرعت 120 فریم در ثانیه انجام می شود تا سرعت انفجار سریع حفظ شود.
  • فرمت جدید فایل RAW با کارایی بالا همان کیفیت تصویر را با فایل‌های خام غیرفشرده حفظ می‌کند، اما اندازه فایل‌ها برای خواندن/نوشتن سریع‌تر کارت حافظه تقریباً 30 درصد کوچک‌تر است.

طراحی پرده الکترونیکی

Z 9 با تکیه بر سرعت سنسور و طراحی جمع و جور، شاتر مکانیکی را به طور کامل کنار گذاشته و تنها از یک شاتر الکترونیکی برای همه حالت های عکاسی استفاده می کند. این سنسور سرعت ضبط تا 1/32000 ثانیه را امکان پذیر می کند و ساختار روی هم انباشته اعوجاج حرکتی را کاهش می دهد تا با دقت از سوژه هایی که به سرعت در حال حرکت هستند مانند چوب گلف، چوب بیسبال و ماشین ها عکس بگیرید. همچنین با وجود عدم وجود شاتر مکانیکی، همگام سازی فلاش تا 1/200 ثانیه است و از عملکردهای همگام سازی با سرعت بالا پشتیبانی می شود.

با برداشتن شاتر مکانیکی، Z 9 می تواند کاملاً بی صدا عمل کند و نیازی به نگرانی در مورد ساییدگی یا آسیب دیدن کرکره مکانیکی نیست. می‌توانید صدای رها کردن شاتر را اضافه کنید تا به شما اطلاع دهد که عکس گرفته می‌شود، و می‌توانید سطح صدا را متناسب با سناریوهای مختلف کاری تنظیم کنید.

فوکوس خودکار سریع و هوشمند

فوکوس خودکار با 493 نقطه تشخیص فاز

Z 9 با پوشش کامل ناحیه حسگر، از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای برای دستیابی به فوکوس سریع و دقیق استفاده می کند. این سیستم از ارتباطات پرسرعت Z-Interface به همراه سرعت سنسور استفاده می کند که خواندن فوکوس خودکار را تا 120 فریم در ثانیه امکان پذیر می کند. سیستم فوکوس همچنین از عملکرد در نور کم با حالت Starlight پشتیبانی می کند، که امکان فوکوس تا -8.5 EV را برای استفاده از عکاسی نجومی، کنسرت و سایر برنامه های عکاسی در شب فراهم می کند.

تشخیص اشیا با فناوری یادگیری عمیق

با استفاده از یک الگوریتم جدید و فناوری یادگیری عمیق، تشخیص خودکار اشیا اکنون می تواند 9 نوع مختلف شی را شناسایی کند، از انسان گرفته تا حیوانات و هواپیما و دوچرخه. هنگام کار در فوکوس خودکار منطقه‌ای خودکار، این سوژه‌ها به‌طور خودکار شناسایی، فوکوس و ردیابی می‌شوند و در حین حرکت سوژه در کادر، فوکوس واضح را تضمین می‌کنند. فوکوس خودکار تشخیص چشم، مخصوصاً برای بهبود دقت و تشخیص دقیق چشم‌ها در صحنه، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن آنها در قاب تصویر، تنظیم شده است.

Z 9 همچنین اولین حالت ردیابی سه بعدی نیکون را روی یک دوربین بدون آینه می بیند. این حالت فوکوس محبوب Nikon DSLR با قابلیت‌های تشخیص سوژه برای قفل کردن روی سوژه‌های متحرک سریع و نامنظم که به صورت موازی و عمود بر محور دوربین حرکت می‌کنند، همراه است. همچنین سه حالت فوکوس خودکار منطقه پویا با طیف وسیعی از اندازه‌های ناحیه فوکوس برای گرفتن طیف وسیع‌تری از سوژه‌های متحرک وجود دارد.

فیلمبرداری 8K و 4K

ضبط تا حداکثر کیفیت 8K پشتیبانی می شود

با توجه به مشخصات تصویر بالا، Z 9 قدرتمندترین دوربین فیلمبرداری نیکون است که دارای وضوح و نرخ فریم متفاوت تا حداکثر کیفیت 8K است. با استفاده از اندازه‌گیری کامل پیکسل، می‌توان ویدیوهای UHD 8K 30p را با عکاسی مداوم به مدت تقریباً 2 ساعت و 5 دقیقه ضبط کرد.

ضبط فول فریم 4K نیز تا 120 فریم بر ثانیه برای حرکت آهسته در دسترس است. با استفاده از یک منطقه 8K، ضبط UHD 4K با نمونه برداری بیش از حد تا 30 فریم در ثانیه برای افزایش وضوح و جزئیات امکان پذیر است. همچنین می‌توان فیلم‌های ویدیویی با رزولوشن 8K و 4K را در دوربین ثبت کرد و به ترتیب عکس‌های 33 یا 11 مگاپیکسلی تولید کرد.

ضبط داخلی 10 بیتی ProRes و H.265

ضبط داخلی با رنگ 10 بیتی و نمونه برداری 4:2:2 در کدک های ProRes 422 HQ و H.265 امکان پذیر است و بسته به نیاز گردش کار می توان از رنگ H.264 و 4:2:0 استفاده کرد. همچنین یک تنظیم N-Log 10 بیتی و همچنین یک نمایه رنگ مسطح برای آزادی بیشتر هنگام درجه بندی رنگ ها در مرحله پس از تولید وجود دارد. علاوه بر این، HLG (Hybrid Log Gamma) می تواند برای ایجاد محتوای HDR به طور مستقیم از دوربین استفاده شود.

طراحی بدنه حرفه ای

منظره یاب واقعی

منظره یاب Real-Live یک EVF پیشرفته است که از یک پنل OLED 3.69 میلیون نقطه با روشنایی قابل تنظیم تا 3000 cd/m2 برای مشاهده واضح در شرایط روشن استفاده می کند. EVF همچنین در ارتباط با فناوری پخش دوگانه برای مشاهده بدون تاری در هنگام عکاسی پیاپی کار می کند.

صفحه نمایش خم شدنی

ال سی دی خمشی چهار محوره

برای اولین بار برای نیکون، Z 9 دارای یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی چهار محوره 2.1 میلیون نقطه است که از کار با زاویه بالا و پایین، چه در حال عکاسی افقی یا عمودی، بهتر پشتیبانی می کند. طراحی چهار طرفه قابل خم شدن این صفحه نمایش امکان مشاهده آسان تر از موقعیت های مختلف را فراهم می کند و جهت گیری رابط کاربری بسته به نحوه نگه داشتن دوربین تغییر می کند.

ساختار محکم و بادوام

  • دو اسلات کارت حافظه CFexpress نوع B امکان ذخیره سازی فایل های انعطاف پذیر و خواندن و نوشتن با سرعت بالا را فراهم می کند تا با عکسبرداری با سرعت بالا و ضبط ویدیوی 8K با کیفیت بالا همراه باشید. هر دو اسلات با کارت های حافظه XQD نیز سازگار هستند.
  • Z 9 که برای گردش کار حرفه ای بهینه شده است، دارای شکل ارگونومیک و دستگیره عمودی برای جابجایی آسان بین جهت های عکاسی افقی و عمودی است.
  • Z 9 که مطابق با استانداردهای D6 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت ساخته شده است، دارای یک شاسی بسیار بادوام و قوی از آلیاژ منیزیم است که 20٪ کوچکتر از DSLR های پرچمدار قبلی است.
  • باتری EN-EL18d همراه با هر بار شارژ تقریباً 700 عکس ارائه می دهد. Z 9 با دیگر باتری های سری EN-EL18 نیز سازگار است.
  • کاهش لرزش درون بدن اکنون از Synchro VR برای جبران حداکثر 6 استاپ لرزش دوربین هنگام استفاده با لنزهای Z انتخابی پشتیبانی می کند.
  • قفل ایمنی VR حسگر و مکانیسم واقعیت مجازی را در جای خود محکم می کند تا از آسیب ناشی از حرکت در طول سفر جلوگیری کند.
  • برای کمک به کاهش ورود گرد و غبار به سنسور، Z 9 دارای محافظ حسگر است که هنگام تعویض لنز از سطح سنسور محافظت می کند. برای جلوگیری از گرد و غبار، یک پوشش دوگانه از فلوئور رسانای الکتریکی روی فیلتر نوری که سنسور را می پوشاند وجود دارد.
  • دکمه های دارای نور پس زمینه تشخیص دکمه ها را در شرایط کم نور آسان تر می کنند.
  • یک ویژگی یادداشت صوتی برای ضبط یادداشت های گفتاری کوتاه در حین عکسبرداری وجود دارد

اتصال انعطاف پذیر

با توجه به کیفیت ساخت حرفه ای، Z 9 به انواع کانکتورها مجهز شده است تا نیازهای کاری مختلف را برآورده کند:

  • پورت HDMI با اندازه کامل برای خروجی ویدیو به ضبط کننده یا مانیتور خارجی
  • پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C از اتصال به اینترنت، انتقال داده و شارژ باتری دوربین پشتیبانی می کند.
  • پورت اترنت از یک اتصال LAN سیمی 1000BASE-T برای انتقال فایل ها از طریق FTP پشتیبانی می کند.
  • پورت 10 پین اتصالات جانبی و راه دور گسترده ای را ارائه می دهد.
  • پورت همگام سازی فلش کامپیوتر
  • بلوتوث و وای فای (2.4 و 5 گیگاهرتز) انتقال فایل بی سیم و کنترل از راه دور دوربین را از طریق یک دستگاه تلفن همراه فعال می کنند و با برنامه NX Mobile Air برای مدیریت فایل کار می کنند.
  • GNSS برای برچسب گذاری جغرافیایی دوربین و ثبت اطلاعات موقعیت مکانی هنگام عکاسی وجود دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی بدنه دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی بدنه دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z9 Mirrorless Camera"، کلیک کنید.