برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها

حسینی در گفت‌وگو با ویکی سلامت مطرح کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: ما به‌زودی با توجه به توانایی علمی در فضای المپیاد داریم، دوره‌هایی را برای همه دانش‌آموزان کشورهای اطراف برگزار می‌کنیم و این نقطه عطفی برای معرفی کشورمان به نخبه‌های کشورهای دیگر است.

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره شناسایی نخبگان و دانش‌آموزان المپیادی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ویکی سلامت، گفت: اداره عدالت آموزشی در ساختار باشگاه دانش‌پژوهان جوان اوایل سال جاری مصوب شده است و شناسایی نخبگان و دانش‌آموزان المپیادی این اداره تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال گزینش نیروی مناسب برای اداره عدالت آموزشی هستیم، اظهار کرد: شناسایی نخبگان اداره جزء وظایف اصلی باشگاه دانش‌پژوهان جوان است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به مدرسه آنلاین المپیاد ایران، تصریح کرد: مدال‌آوران قدیمی باشگاه دانش‌پژوهان تیم‌های متعددی را ویژه مناطق محروم تشکیل دادند. همچنین مدال‌آوران با اعلام فراخوان از دانش‌آموزان تیم خود خواهان شرکت در آزمون هستند.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه نحوه اعلام فراخوان به چه صورتی است، تشریح کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم به سایت دسترسی ندارند؛ لذا نحوه اعلام فراخوان به‌گونه‌ایی انجام می‌شود که همه دانش‌آموزان در جریان قرار بگیرند. همچنین اغلب دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند و یکی از درگاه‌هایی که این فراخوان به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، گروه‌های دانش‌آموزان در شبکه شاد است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه فراخوان را به‌صورت پوستر و بخش‌نامه به ادارات کل آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان خبردار شوند. همچنین دانش‌آموزان به‌صورت قطعی در طول سال به مدرسه مراجعه می‌کنند و از این فراخوان آگاه می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزان در آزمون‌هایی که مدال‌آوران شکل دادند، شرکت می‌کنند، ابراز کرد: این آزمون‌ها نفرات برتر را از یکدیگر جدا می‌کند؛ لذا یک برنامه مداوم سالانه برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند تا در آزمون‌های المپیادهای جهانی موفق شوند.

وی با اشاره به ظرفیت نخبگان اتباع در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اظهار کرد: یکی از وظایف این باشگاه فضای بین‌المللی باشگاه است که باید در این فضا یک وجهه درست از کشور در بعد بین‌المللی نشان داد. یکی دیگر از وظایف دیگر فضای بین‌المللی باشگاه استفاده از حداقل ظرفیت نخبگان منطقه برای خود کشورمان است.

حسینی با بیان اینکه جز ۱۰ کشور برتر دنیا در فضای المپیاد هستیم، ادامه داد: برای مثال، کشور چین ۲۰ کشور اول دنیا را در رشته ریاضی دعوت می‌کند و با چنین دوره‌ایی و هدفی دانشگاه‌ها پرزنت می‌شوند تا دانش‌آموزان کشور چین در آن دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوند؛ ما هم به‌زودی با توجه به توانایی علمی در فضای المپیاد داریم، دوره‌هایی را برای همه دانش‌آموزان کشورهای اطراف برگزار می‌کنیم و آن‌ها مایل هستند که دوره‌های آموزشی المپیاد را در ایران بگذرانند و این نقطه عطفی برای معرفی کشورمان به نخبه‌های کشورهای دیگر است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: به این نخبه‌‌ها نشان دهیم که کشورمان ظرفیت‌های بزرگ دانشگاهی دارد و می‌توانید در این فضا تحصیل کنید. اگر ارتباط خوبی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باشگاه دانش‌پژوهان جوان شکل بگیرد، خروجی ما این است که نخبگان کشورهای منطقه به ایران مهاجرت کردند و از ظرفیت آن‌ها برای پیشرفت و ارتقای صنایع استفاده کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری دوره‌های آموزشی المپیاد برای معرفی ایران به نخبگان سایر کشورها"، کلیک کنید.