ترمیم ۱۴۳ سراب و کانال حادثه‌دیده در سیلاب‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد

ترمیم ۱۴۳ سراب و کانال حادثه‌دیده در سیلاب‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد

ویکی سلامت/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع عملیات ترمیم ۱۵۰ سراب و کانال انتقال آب اراضی کشاورزی که در سیلاب‌های اخیر تخریب شدند، خبر داد.

سید علی معتمدی‌پور در حاشیه بازدید از چند سرآب تخریب‌شده‌ی اراضی کشاورزی از مرمت و بازسازی سرآب کانال‌های کشاورزی و باغات تخریب شده ناشی از سیلاب در شهرستان‌های کهگیلویه، مارگون و بویراحمد خبر داد و گفت: در پی وقوع سیلاب شهریورماه سال جاری چندین کانال‌ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی و باغات بخش‌های دیشموک، قلعه‌رئیسی و قلعه‌دختر از توابع شهرستان کهگیلویه و همچنین سرآب کانال‌های آبیاری و پمپاژهای روستای دلی‌رچ از توابع شهرستان مارگون، مناطق ظفرآباد چین و گرگیون لوداب در شهرستان بویراحمد تخریب شدند.
وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی کانال‌های انتقال آب این دو شهرستان در مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان در حال انجام است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای عملیات مرمت، بازسازی و لایروبی کانال‌های آبیاری، مطالبه اصلی کشاورزان و موجب افزایش راندمان انتقال آب می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در اولین فرصت و با بصاعتی که دارد، در کنار کشاورزان است.
معتمدی‌پور تصریح کرد: حدود ۱۴۳ سراب در در دست ترمیم است که با اولویت و به تدریج انجام خواهند شد.
به گزارش ویکی سلامت، وی از همکاری و مشارکت کشاورزان در بحران‌ها به عنوان یک رویه مثبت و سیاست مهم خبر داد و بیان کرد: بخشی از سراب‌ها و کانال‌های تخریب شده با مشارکت و همکاری کشاورزان انجام شده است؛ چرا که هر جا مشارکت مردم نباشد، توفیقی در کار نخواهد بود.
پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترمیم ۱۴۳ سراب و کانال حادثه‌دیده در سیلاب‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترمیم ۱۴۳ سراب و کانال حادثه‌دیده در سیلاب‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد"، کلیک کنید.