دستگیری بیش از 150 معترض در ایروان به دلیل واگذاری روستاها به باکو

دستگیری بیش از 150 معترض در ایروان به دلیل واگذاری روستاها به باکو

پلیس ارمنستان برخی از معترضان را که به دلیل تصمیم دولت این کشور مبنی بر واگذاری برخی مناطق به جمهوری آذربایجان، خیابان ها را در ایروان مسدود کرده بودند، دستگیر کرد.

به گزارش ویکی سلامت، دولت ارمنستان اخیرا اعلام کرد که در جریان مسایل تعیین مرز، روستاهایی را به خاک جمهوری آذربایجان واگذار می کند؛ اقدامی که جنجال هایی را در ارمنستان به پا کرد و موجب شد برخی مردم این کشور اعتراضات و تجمعاتی را علیه این تصمیم برپا کنند تا فشاری را علیه «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان برای تغییر این تصمیم اعمال کنند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «اسقف اعظم باگرات گالستانیان» رهبر معترضان، از مخالفان این توافق خواسته بود روز دوشنبه در خیابان های ایروان تجمع کنند تا مخالفت خود را با این توافق نشان دهند.

او که 52 سال سن دارد و به طور مشترک شهروند ارمنستان و کانادا می باشد، از رهبران کلیسای منطقه تاووش بوده؛ منطقه ای که نیروهای ارمنی در دهه 1990 آن را به کنترل خود درآوردند و پاشینیان اکنون با واگذاری چهار روستای آن به جمهوری آذربایجان موافقت کرده است.

وزارت کشور ارمنستان اعلام کرد در مجموع 156 نفر روز دوشنبه بازداشت شدند اما معترضان ظاهرا نتوانستند خیابانی را در ایروان مسدود کنند و گزارش شده که همه بازداشت شدگان بعدا آزاد شدند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در ایروان، پایتخت ارمنستان شاهد پیوستن صدها نفر به تظاهرات روز دوشنبه بودند و پلیس را در حال بازداشت این افراد در خیابان ها مشاهده کرده اند.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگیری بیش از 150 معترض در ایروان به دلیل واگذاری روستاها به باکو" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگیری بیش از 150 معترض در ایروان به دلیل واگذاری روستاها به باکو"، کلیک کنید.