راهبرد آبی آذربایجان شرقی در ۴ سال آتی مشخص شود – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان

راهبرد آبی آذربایجان شرقی در ۴ سال آتی مشخص شود - خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ویکی سلامت، حیدر فتح‌زاده در جلسه هم اندیشی مدیریت مطلوب آب در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در استان چالش‌های بیشماری در بخش آب وجود دارد که سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت و محیط زیست را متأثر کرده است.

وی افزود: تعدد سدها، اراضی کشاورزی، هدر رفت آب در شبکه، آلاینده‌های رود ارس و انتقال آب ارس به تبریز، همه مسائلی هستند که باید تعیین تکلیف شوند و راهبرد آبی استان در خصوص این مسائل مشخص شود.

فتح‌زاده تاکید کرد: باید تعریف شود در ۴ سال آینده برنامه‌های اولویت دار آبی استان در خصوص تأمین و مدیریت منابع آبی با مشارکت بخش خصوصی کدامند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: همه باید در ارتباط با نگاه به آینده و اجتماعی کردن موضوع آب احساس مسؤولیت کنند.

در این جلسه محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی متذکر شد: تا زمانی که تعداد پروژه‌ها بدون توجه به تأمین اعتبارات لازم گسترش یافته و نیمه کاره رها شود، نخواهیم توانست به اهداف آبی مورد انتظار دست یابیم و پروژه‌ها تبدیل به هزینه‌های ریخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز تصریح کرد: اولویت اول این شرکت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تمام تلاش خود را صورت می‌دهیم تا از تعریف پروژه‌های غیرضرور اجتناب شود و در بخش آب پروژه نیمه تمامی باقی نماند.

یوسف غفارزاده بر ضرورت تثبیت وضعیت آب‌های زیرزمینی تاکید و اضافه کرد: تبریز شهر اولین‌ها است و باید فرهنگ سازی کنیم تا در کاهش مصرف سرانه آب و افزایش بهره وری کشاورزی نیز اولین باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهبرد آبی آذربایجان شرقی در ۴ سال آتی مشخص شود – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهبرد آبی آذربایجان شرقی در ۴ سال آتی مشخص شود – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.