فاصله گرفتن از افکار قرون وسطایی راهکار موفقیت در عرصه هوش مصنوعی – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان

فاصله گرفتن از افکار قرون وسطایی راهکار موفقیت در عرصه هوش مصنوعی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ویکی سلامت حسین افشین ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی در هتل عباسی اصفهان با اشاره به عقب ماندگی ۷ ساله ایران در حوزه هوش مصنوعی نسبت به دیگر کشورها اظهار کرد: برنامه ریزی برای هوش مصنوعی باید هر چه سریع تر انجام شود و در غیر این صورت بسیار عقب خواهیم ماند.

وی اضافه کرد: عقب ماندگی در حوزه هوش مصنوعی حتی در رویدادها و لایه های دانش آموزی دانشجویی و زندگی مردم هم مشهود است.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فاصله گرفتن از افکار قرون وسطایی را راهکار موفقیت در عرصه هوش مصنوعی دانست و افزود: برای تحقق این امر باید همه نخبگان و فرهیختگان از همه گرایش ها دست در دست هم دهند تا به موفقیت و پیشرفت برسیم.

وی با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی از ربات عبور کرده و در همه عرصه های زندگی اجتماعی سیاسی اقتصادی امنیتی و نظامی نفوذ کرده است تصریح کرد: نمی توان گفت انتهای هوش مصنوعی کجاست و تا کجا می تواند در زندگی روزمره ما تأثیر گذار باشد اما آن چیزی که باید محقق شود استفاده از این فناوری در همه بخش ها است.

افشین در ادامه با بیان اینکه اصفهان آینده باید بر فناوری و تکنولوژی متکی باشد ابراز کرد: چنانچه امروز اصفهان به صنعت کشاورزی فرهنگ و هنر متکی است در آینده باید به فناوری و تکنولوژی خود ببالد و توسعه آینده اصفهان باید بر مبنای علم و فناوری باشد.

وی با اشاره به کریدور فناوری اصفهان اضافه کرد: قرار بود این کریدور در اصفهان شکل گیرد و امیدواریم این کریدور در همه استان شکل گیرد.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اعلام حمایت از طرح های فناورانه نوآورانه و لبه دانش در سراسر کشور و به ویژه استان اصفهان ابراز کرد: دوست داریم که همه شرکت ها دانش آموزان دانشجویان و مردم اصفهان در این زمینه فعالیت خود را مستقل از اینکه دولت می خواهد چه کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: حوزه کاربرد فناوری بسیار وسیع است و در هر قسمتی می تواند تأثیرگذار باشد.

افشین همچنین به انتصاب استاندار جدید اصفهان اشاره کرد و گفت: خوشحالم که استانداری در اصفهان منصوب شده که پایان نامه دکترای وی در حوزه شهر دانش بنیان با مطالعه موردی استان اصفهان بوده است.

وی اضافه کرد: این نکته مهمی است و فناوران و کارآفرینان استان اصفهان باید خوشحال باشند که استانداری منصوب شده که دانش بنیان فناوری و کارآفرینی را خوب می شناسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فاصله گرفتن از افکار قرون وسطایی راهکار موفقیت در عرصه هوش مصنوعی – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فاصله گرفتن از افکار قرون وسطایی راهکار موفقیت در عرصه هوش مصنوعی – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه