۱۷۱ بازرسی از مراجع قضایی ایلام انجام شد – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان

۱۷۱ بازرسی از مراجع قضایی ایلام انجام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ویکی سلامت عمران علیمحمدی عصر یکشنبه در نشست مشترک شورای قضایی و مراجع اطلاعاتی نظامی و انتظامی استان اظهار داشت: در نظام اسلامی که بر شاکله ی احکام اسلامی و کرامت انسانی بنا نهاده شده است توجه به کرامت انسانی ما را ملزم می کند که به حقوق شهروندی بیشتر پایبند باشیم.

وی افزود: در استان ایلام دستورالعمل حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی به درستی اجرا می شود و اگر این دستور العمل به نحو مطلوب آموزش داده شود نتایج ارزنده تری را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان داشت: در دو سال گذشته بیش از ۱۷۱ بازرسی از مراجع قضایی انجام شده است که در این بازرسی ها تلاش شد تا در روند دادرسی ها در محاکم کیفری و دادسراها قرارهای نامتناسب صادر نشود و بر احکام صادره بر اساس پرونده شخصیتی که برای متهم در جرائم موضوع ماده ۳۰۲ تنظیم می شود نظارت گردد و از نقض حقوق شهروندی در محاکم جلوگیری شود.

وی افزود: با نظارت و تلاش های صورت گرفته در کاهش آمار ورودی پرونده ها و اتقان آراء استان ایلام سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشور در تعیین تکلیف پرونده های اجرای احکام شد.

عالی ترین مقام قضایی استان ایلام اظهار داشت: نظارت بر زندان ها هر هفته توسط معاونین دادگستری استان و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی صورت می گیرد و درخواست های زندانیان مورد بررسی قرارگرفته و بر کار و حرفه آموزی و بازسازی و ترمیم شخصیت زندانیان نظارت می شود و هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان علاوه بر محاکم قضایی به صورت مستمر بر زندان ها نیز نظارت می کند.

وی گفت: در کلیه محاکم استان همواره و در تمام مراحل رسیدگی اصل ۳۷ قانون اساسی ماده ۴ آیین دادرسی کیفری و اصل برائت مورد توجه می باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۷۱ بازرسی از مراجع قضایی ایلام انجام شد – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۷۱ بازرسی از مراجع قضایی ایلام انجام شد – خبرگزاری ویکی سلامت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه