برسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7 IV Mirrorless Camera

نقدر و برسی

دوربین بدون آینه سونی Sony a7 IV Mirrorless Camera

دوربین دیجیتال بدون آینه سونی Alpha a7 IV

دوربین همه کاره Sony Alpha a7 IV با ایجاد عکس‌ها و فیلم‌های قدرتمند، وظیفه مضاعف را انجام می‌دهد. A7 IV یک دوربین بدون آینه هیبریدی پیشرفته است که وضوح و عملکرد فوکوس خودکار آن برای عکاسان جذاب است و فیلمبرداری قدرتمند 4K آن با سرعت 60 فریم بر ثانیه برای فیلمسازان و تولیدکنندگان محتوا جذاب است.

سنسور 33 مگاپیکسلی Exmor R CMOS جدید توسعه یافته با پردازنده BIONZ XR آلفا 1 برای عکاسی سریع 10 فریم در ثانیه و فیلمبرداری 4K 60 فریم در ثانیه، با حساسیت گسترده تا ISO 51200 و محدوده دینامیکی گسترده 15+ توقف جفت شده است. علاوه بر کیفیت تصویر، حسگر و پردازنده همچنین به یک سیستم AF پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می کنند که از فوکوس خودکار سریع چشم و ردیابی سریع برای کنترل AF بصری و ردیابی سوژه پشتیبانی می کند.

نسل چهارم دوربین a7 همچنین دارای بدنه جدیدی است که شامل یک EVF با وضوح بالاتر 3.68 میلیون نقطه، یک صفحه نمایش لمسی LCD با زاویه متفاوت، و دو اسلات کارت حافظه، از جمله شیار دوگانه CFexpress Type A/SD UHS-II است. قابلیت اتصال و پخش مستقیم نیز یکی از ویژگی های کلیدی این دوربین است و از طراحی ساده plug-and-play برای پخش مستقیم از دوربین در هنگام اتصال به کامپیوتر از طریق USB پشتیبانی می کند.

سنسور و پردازنده

سنسور 33 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS

سنسور 33 مگاپیکسلی فول فریم Exmor R دارای طراحی با نور پشت است که وضوح بالا، نویز کم و بازتولید رنگ واضح را افزایش می دهد. این طرح برای کار در شرایط نور کم مناسب است و در محدوده حساسیت گسترده ای از ISO 100-51200 کار می کند. طراحی حسگر همچنین به محدوده دینامیکی چشمگیر تقریباً 15 استاپ دست می یابد و فایل ها را می توان در فرمت خام، JPEG یا HEIF 10 بیتی ضبط کرد.

پردازنده BIONZ XR

با استفاده از موتور پیشرو در صنعت BIONZ XR، پردازش تصویر با سرعت بالا برای عکاسی پیاپی سریع، ضبط ویدیوی 4K و عملکرد ردیابی AF پیشرفته در دسترس است. پردازش سریع همچنین به کاهش چرخش شاتر و سایر اعوجاج های حرکتی برای رندر واضح سوژه های متحرک کمک می کند.

از نظر سرعت عکاسی، سنسور و پردازنده امکان عکاسی با حداکثر سرعت 10 فریم در ثانیه را با استفاده از شاتر مکانیکی یا الکترونیکی و با قابلیت AF/AE می دهند. همچنین، بافر به شما امکان می دهد هنگام استفاده از کارت CFexpress نوع A، تا 828 فریم غیر فشرده خام + JPEG متوالی را ضبط کنید.

کنترل فلاش خارجی پیشرفته

با استفاده از فلاش هنگام عکاسی از سوژه‌های پرسرعت، نورسنجی فلاش P-TTL بین هر نوردهی هنگام کار با حالت‌های عکاسی پیوسته در سرعت‌های کم، متوسط ​​یا حتی بالا امکان‌پذیر است. این به حفظ نور ثابت در هنگام عکاسی مداوم در نور کم کمک می کند و برای کار در شرایط نور متغیر یا شرایط کم نور بسیار مفید است. سیستم کنترل فلاش جدید همچنین به کاهش تاخیر فلاش از راه دور کمک می کند، از اطلاعات AWB دوربین برای ارائه رنگ طبیعی استفاده می کند و از تنظیم انتخاب فلاش و فرستنده ها به طور مستقیم از رابط دوربین پشتیبانی می کند.

ضبط ویدیو

فیلمبرداری 4K با 60 فریم و 10 بیت

با بهره گیری کامل از حسگر 33 مگاپیکسلی با وضوح بالا و قابلیت پردازش سریع، ضبط 10 بیتی UHD 4K 30p XAVC HS با استفاده از تمام عرض سنسور امکان پذیر است.
همچنین ضبط بیش از نمونه 4K، از طریق ناحیه ضبط K4.6، با برش Super 35، ارائه خروجی 10 بیتی UHD 4K تا p60 وجود دارد.

هیچ محدودیت زمانی برای ضبط آن وجود ندارد و طول کلیپ نامحدودی را می دهد. طراحی فیزیکی دوربین دارای ساختار اتلاف حرارت بهبود یافته ای است تا زمان ضبط طولانی تری را فراهم کند. به عنوان مثال، بیش از یک ساعت ضبط مداوم 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و 10 بیت 2:2:4 امکان پذیر است.

A7 IV از یک جفت کدک مناسب برای گردش‌های کاری مختلف استفاده می‌کند: XAVC HS، که از رمزگذاری HEVC/H.265 برای حفظ جزئیات بیشتر با نرخ بیت پایین‌تر استفاده می‌کند، و XAVC SI، که یک کدک فریمورک عملکرد و کیفیت است که از نرخ بیت ثابت استفاده می‌کند. تا 600 مگابایت بر ثانیه

S-Cinetone، S-Log3 و سایر کنترل های رنگ و گاما

S-Cineton می تواند برای ارائه انواع رنگ ها و رنگ های پوستی سالم و مطابق با FX9 و FX6 به همراه a1 و a7S III استفاده شود و بر اساس فناوری دوربین های سینمای حرفه ای مانند VENICE ساخته شده است. این پالت رنگی دارای تناژهای میانی طبیعی، رنگ های ملایم و به ویژه هایلایت های به خوبی کنترل شده است.

پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) امکان ضبط در طیف گسترده ای از رنگ ها را برای ایجاد محتوای HDR به طور مستقیم از دوربین فراهم می کند.

S-Log3 همچنین برای ایجاد بیش از 15 توقف در محدوده دینامیکی با افزایش کنترل درجه بندی در مناطق سایه تا نواحی متوسط ​​تصویر در دسترس است.

سیستم فوکوس خودکار سریع ترکیبی

فوکوس خودکار بر اساس هوش مصنوعی

یک سیستم فوکوس خودکار سریع هیبریدی تقریباً 94 درصد از مساحت تصویر را پوشش می دهد، دارای 759 نقطه تشخیص فاز برای فوکوس سریع و دقیق در شرایط نوری مختلف با حساسیت منفی 4 EV است. این سیستم فوکوس برای استفاده در همه حالت‌های ضبط برای جا دادن برنامه‌های ویدیویی و عکس‌برداری در دسترس است.

ردیابی سریع و فوکوس خودکار چشمی سریع

با بهره گیری از سیستم پیشرو AF در صنعت، a7 IV دارای ردیابی و تشخیص سوژه داخلی است که به سرعت روی سوژه ها قفل می شود و فوکوس را روی چشم ها و صورت سوژه ها مشخص می کند:

ردیابی سریع یک سیستم تشخیص اشیا مبتنی بر هوش مصنوعی است که اطلاعات رنگ، الگو و فاصله سوژه را برای دقت بالا و فوکوس سریع تشخیص می‌دهد.

علاوه بر ردیابی سوژه‌ها، Eye AF به سرعت دقت فوکوس را تنظیم می‌کند و چشم‌های افراد، حیوانات و پرندگان را برای وضوح بیشتر تشخیص می‌دهد. فوکوس فوکوس سریع چشم حتی زمانی که سوژه از کادر خارج می‌شود و دوباره وارد کادر می‌شود، فوکوس را حفظ می‌کند و به شما امکان می‌دهد در موقعیت‌های عکاسی ناگهانی کار کنید.

AF در حین ضبط ویدیو و سایر حالت های فوکوس

Fast Eye AF در حین ضبط ویدیو برای تشخیص اشیا و ردیابی چشم افراد، حیوانات و پرندگان هنگام عکسبرداری پشتیبانی می شود.

برای کنترل بیشتر بر نحوه ظاهر شدن تغییرات فوکوس در حین ضبط، کنترل‌های سرعت تغییر فوکوس خودکار هفت مرحله‌ای و کنترل‌های حساسیت تغییر سوژه AF پنج مرحله‌ای به شما امکان می‌دهند تغییر فوکوس را از نقطه‌ای به نقطه دیگر تنظیم کنید.

یک راه حل منحصر به فرد برای جبران اثربخشی برخی از لنزها هنگام جابجایی بین سوژه و پس زمینه وجود دارد، جبران تنفس فوکوس به طور خودکار انتقال فوکوس را ساده و هموار می کند و هنگامی که موقعیت فوکوس در طول عکسبرداری تغییر می کند، میدان دید ثابتی را حفظ می کند. این حالت با تغییر فوکوس، تغییرات خاصی در ترکیب بندی را تصحیح می کند.

نقشه فوکوس روشی منحصر به فرد برای تجسم عمق میدان است و شبیه به اوج گرفتن با پوشش رنگی صحنه عمل می کند و نشان می دهد که بسته به دیافراگم انتخاب شده کدام قسمت از صحنه در جلو و پشت نقطه فوکوس قرار دارد.

کمک AF که از دوربین سینمای دیجیتال FX6 گرفته شده است، به شما امکان می دهد مستقیماً به کنترل فوکوس دستی بروید تا موقعیت فوکوس را هنگام کار با AF تنظیم کنید. این یک راه سریع برای تغییر فوکوس انتخابی بین اشیاء مختلف در یک صحنه در حین ضبط است.

طراحی بدنه، اتصالات و تولید مثل مستقیم

منظره یاب و صفحه نمایش LCD

رزولوشن QVGA OLED Tru-Finder EVF بهبود یافته 3.68 میلیون نقطه است که تقریباً 1.6 برابر واضح تر از مدل قبلی خود برای مشاهده واضح تر است. این منظره یاب از دو فریم استاندارد 60 فریم در ثانیه و 120 فریم در ثانیه برای اطمینان از حرکت نرم پشتیبانی می کند و طراحی فیزیکی آن شامل چشمی بلند 23 میلی متری، بزرگنمایی 0.78 برابر و میدان دید 37.3 درجه است.

برای فیلم‌برداری یا سایر ضبط‌های سلفی، می‌توان از نمایشگر 3 اینچی با زاویه متغیر 1.03 میلیون نقطه‌ای از جلو استفاده کرد یا می‌توان آن را به سمت بالا یا پایین کج کرد تا از زاویه بالا یا پایین کار کند. LCD برای کنترل بصری عکاسی و تنظیمات منو به لمس حساس است.

طراحی بدنه هیبریدی برای عکس و فیلم

این دوربین یک مدل جدید در خط آلفا است، یک صفحه مناسب Still/Movie/S & Q در زیر صفحه حالت عکسبرداری که امکان جابه‌جایی سریع بین حالت‌های مختلف ضبط را فراهم می‌کند. با جابه‌جایی بین حالت‌های عکس و حالت ضبط ویدیو، سیستم منو و دکمه‌های سفارشی برای استفاده بصری‌تر و کاربردی‌تر تغییر می‌کنند.

رابط کاربری قابل تنظیم اجازه می دهد تا 169 عملکرد را به 18 دکمه مختلف و چرخ R در پشت اختصاص دهید.

دو اسلات کارت حافظه امکان ذخیره سازی و مدیریت فایل های انعطاف پذیر را فراهم می کند و می توان آنها را به انواع مختلف فایل تقسیم کرد یا برای ضبط سرریز استفاده کرد. یکی از اسلات ها دارای دو اسلات CFexpress نوع A و یک اسلات SD است و دیگری فقط یک اسلات کارت SD دارد. هر دو برای پشتیبانی از کارت حافظه UHS-II طراحی شده اند.

ساختار منوی جدید بصری تر است و گردش کار و تنظیمات مختلف برای ضبط ویدیو و عکاسی را تکمیل می کند. سیستم منو نیز در ارتباط با صفحه نمایش لمسی LCD عقب کار می کند.

باتری لیتیوم یونی قابل شارژ NP-FZ100 با ظرفیت بالا را می پذیرد که تقریباً 520 عکس در هر بار شارژ هنگام استفاده از منظره یاب یا 580 عکس در هر بار شارژ هنگام استفاده از صفحه نمایش LCD عقب ارائه می دهد.

پورت ها و رابط ها

هنگام کار با ضبط کننده های خارجی، پورت HDMI A با اندازه کامل اتصال مطمئن تری را فراهم می کند.

یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C علاوه بر درگاه میکرو USB برای پشتیبانی از پوشش اینترنت سریعتر و مطمئن تر اضافه شده است. اتصال USB Type-C به دوربین این امکان را می دهد که در حین اتصال به منبع برق میزبان، شارژ یا تغذیه شود.

هر دو پورت هدفون 3.5 میلی متری و میکروفون خارجی کنترل بیشتری بر ضبط صدا را تسهیل می کنند.

پورت USB Type-C را می توان به یک آداپتور شبکه اترنت سیمی اختیاری برای اتصال 1000BASE-T، تصویربرداری کابل از راه دور یا انتقال FTP متصل کرد.

تثبیت کننده 5 محور SteadyShot INSIDE

سیستم تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE 5.5 استاپ، پنج نوع لرزش مختلف دوربین را در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری دستی جبران می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اطمینان از هر لنز برای عکس‌های مهم بدون لرزش و تار شدن دوربین استفاده کنند.

تنظیمات شیب و انحراف را برای فواصل کانونی طولانی تنظیم می کند. از سوی دیگر، تصاویر ماکرو و زوم شده از جبران جابجایی افقی و عمودی بهره مند خواهند شد. همه سبک های تصویر از جبران رول استفاده می کنند. تمام تثبیت‌کننده‌های تصویر 5 محور همیشه کار می‌کنند، حتی زمانی که از لنزها و آداپتورهای شخص ثالث یا لنزهایی با لرزش‌گیر اپتیکال داخلی استفاده می‌کنید.

همچنین، به‌ویژه برای ویدیو، حالت Active IS وجود دارد که روش‌های تثبیت دقیق‌تری را برای عکس‌های نرم‌تر اضافه می‌کند.

اتصال بی سیم و پخش مستقیم

Wi-Fi داخلی کنترل از راه دور دوربین و اشتراک‌گذاری فوری تصاویر با دستگاه‌های تلفن همراه را برای اشتراک‌گذاری مستقیم آنلاین امکان‌پذیر می‌کند و پشتیبانی از باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز عکس‌برداری بی‌سیم با حرکت آهسته را امکان‌پذیر می‌کند. این اتصال همچنین کنترل از راه دور دوربین را امکان‌پذیر می‌کند.

برنامه تلفن همراه Imaging Edge از بلوتوث برای برقراری ارتباط ایمن بین دوربین و دستگاه تلفن همراه استفاده می کند.

پخش زنده از دوربین به سادگی با اتصال دوربین به رایانه یا دستگاه تلفن همراه سازگار از طریق USB امکان پذیر است، بنابراین از قابلیت های ویدیویی و صوتی دوربین برای رسانه های اجتماعی و کنفرانس ویدیویی زنده استفاده می شود.

ضبط کارت حافظه داخلی در حین پخش زنده پشتیبانی می شود.

استانداردهای UVC و UAC برای بهبود کیفیت تصویر و صدا در طول پخش زنده پشتیبانی می شوند.
از Visual Story برای ارسال آسان عکس‌ها و ویدیوها به فضای ذخیره‌سازی ابری بلافاصله پس از عکس‌برداری پشتیبانی می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7 IV Mirrorless Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7 IV Mirrorless Camera"، کلیک کنید.