بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان

بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان

ویکی سلامت/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان از دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان خبر داد.

غلام عباس خاکسار امروز یک‌شنبه، ۲۵ شهریورماه بااعلام این خبر اظهار کرد: با اقدام به‌موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان گرمسار و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آرادان، حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان بازداشت شدند و با انجام مراحل اداری و قضایی، به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان در این باره افزود: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، مبارزه جدی با سودجویان حوزه میراث فرهنگی در شهرستان آرادان تداوم خواهد داشت.

 خاکسار افزود: نگهداری و حفاظت از آثار و مبارزه با جرائم میراث فرهنگی، مشارکت و اتحاد ملی و همگانی را می‌طلبد، لذا رسیدن به این مقصود نیازمند همکاری و انسجام همه اقشار جامعه و آحاد مردم است.

او بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

پایان خبر ویکی سلامت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان"، کلیک کنید.